1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS FELTÉTELEK MEGHATÁROZÁSA

a. Jelen panaszeljárás a  Polgári Törvénykönyvnek (a továbbiakban: Törvény) hatályos változata szerint zajlik , és azokra a fogyasztási termékekre (a továbbiakban: Áruk) vonatkozik, amelyekre a jótállási idő alatt termékminőségi garanciális felelősség vonatkozik.

b. Az eladó (beszállító) Aderyn  s.r.o., Fučíková 538/34, 97667, Závadka nad Hronom , azonosító szám: 53 141 156, adószám: 2121283945.

A „Vevő” az a személy, aki szerződést kötött az Eladóval az termékek vásárlására.

2. GARANCIA

a. Ha az Áru nyilvánvaló hibákat mutat, azaz különösen abban az esetben, ha az Áru sérült szállítási csomagolásban kerül  a Vevőhöz, a Vevő jogosult az Árut nem átvenni.

Ebben az esetben a Vevőnek az Eladó általi megfelelő teljesítésre vagy a Vevő választása szerint a vételár visszatérítésére vonatkozó joga nem sérül.

b. A garancia nem vonatkozik az áru vevő általi mechanikai sérülésére, az áru nem rendeltetésszerű használatára, ill. nem megfelelő körülmények közötti használatára, szakszerűtlen kezelésre és használatra, az áru elhanyagolására, szakszerűtlen összeszerelésre, az áru nem megfelelő gondozása és szakszerűtlen telepítésre.

Az ingyenes garanciális javításra való jogosultság megszűnik abban az esetben is, ha az árut szakszerűtlenül szerelték össze, szakszerűtlenül helyezték üzembe, szakszerűtlenül kezelték, vagy a jótállási időn belül az áruba nem meghatalmazott személy által végzett bármilyen szakszerűtlen beavatkozás esetén is.

Az Eladó fenntartja magának a jogot arra is, hogy az ilyen áruk után a Vevőnek nincs pénz visszatérítési joga, és nem cseréli ki azokat más árukra. Minden garanciális javítás ingyenes, ha a garancia nem járt le az előző bekezdés szerinti igénylés időpontjáig.

c. A jótállási idő hosszára a törvény hatályos rendelkezései az irányadók, azaz a törvényben foglalt kivételekkel 24 hónapig tart.

d. A Vevő jogosult a Törvényben meghatározott valamennyi esetben elállni a Szerződéstől. Az elállás az Eladóval szemben attól az időponttól hatályos, amikor a Vevő elállásra vonatkozó írásbeli nyilatkozatát az Eladónak átadják.

A szerződéstől való elállás esetén a szerződés eleve megszűnik, és a felek kötelesek visszaszolgáltatni mindazt, amit a szerződés alapján egymásnak szolgáltattak.

3. PANASZKEZELÉS

a. A reklamáció az Eladó székhelyén történik.

b. Abban az esetben, ha a Vevő él a jogával és megköveteli az Áru meghibásodásának javítással történő elhárítását, és a jótállási jegyben az Áru garanciális javítására az Eladón kívül más szervezetet jelölnek ki, akinek a telephelye az Eladóval azonos helyen vagy a Vevőhöz közelebbi helyen van a Vevő a jótállási jegyben megjelölt szervezetnél gyakorolja a jótállási javítási jogot.

c. Abban az esetben, ha az eladón kívül nem lehetséges garanciális javítást máshol  igényelni, az eladó biztosítja a garanciális javítást. Az eladó a reklamáció beérkezésének napján a vevőnek az áru reklamációjának átvételéről szóló okmányt állít ki, amelyben a 18. § bek. rendelkezéseinek megfelelően pontosan jelzi az áru hibáit. A fogyasztóvédelmi törvény 5. -a. Az eladó a reklamáció feldolgozását követően e-mailben tájékoztatja a vevőt, és egyidejűleg e-mailben vagy ajánlott levélben kézbesíti a vevőnek a panasz feldolgozásáról szóló írásos dokumentumot (panaszjegyzőkönyvet), legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon belül.

d. Továbbá a Vevő jogosult garanciális javítást kérni hivatalos szervizben, melynek listája az Áru dokumentációjához mellékelve van, vagy az Eladó kérésére e-mailben vagy telefonon értesíti a Vevőt.

e. Az eladó a panasztételről haladéktalanul, összetett esetekben 3 munkanapon belül dönt. Indokolt esetben, különösen, ha a termék állapotának komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül. Ezen időszak lejárta után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy jogában áll a terméket új termékre cserélni.

Az Eladó köteles a panaszt kezelni és a panasztételi eljárást az alábbi módok valamelyikével lezárni:

a) javított áru átadásával,

b) árucserével

c) az áru vételárának visszatérítésével,

d) az áru árából ésszerű árengedmény fizetésével,

e) a panasztétel indoklással ellátott elutasításával.

f. Abban az esetben, ha a reklamált  Árut az Eladónak vagy a szervizközpontnak kell elküldeni, a Vevő úgy jár el, hogy az Árut megfelelő csomagolásba csomagolja, amely megfelelően védi az Árut, és megfelel a törékeny áruk szállítására vonatkozó követelményeknek, valamint köteles a szállítmányt a megfelelő szimbólumokkal megjelölni.

g. Ha a reklamált árut postán vagy futárral kézbesítik a cég székhelyének címére (lásd https://www.aderyn.hu/elérhetőségek), a felelős személy átveszi az árut, ellenőrzi a szállítmányt, a dokumentációt (számla, átvételi elismervény, csomagolás) , az igénylési időszak szempontjából a futártól vagy postástól való átvétel napja a döntő időpont. Javasoljuk, hogy kössön biztosítást a kiszállított árura. Utánvétes küldeményt nem fogadunk el.

h. A felelős személy teljes mértékben felelős a panasztételi határidő lejártának nyomon követéséért a 250/2007. sz. a fogyasztóvédelemről és a Polgári Törvénykönyvről szóló törvénykönyvben foglaltaknak megfelelően, és a panasz kezelésével kapcsolatban a törvényes határidőn belül haladéktalanul felveszi a kapcsolatot az ügyféllel e-mailben, SMS-ben vagy ajánlott levélben.

i. A reklamáció megfelelő feldolgozása után a Szolgáltató telefonon, e-mailben vagy a Vevővel egyeztetett egyéb módon felkéri a Vevőt a kijavított Áru és a reklamációs jegyzőkönyv átvételére, ill. közös megegyezéssel az árut a reklamációs jegyzőkönyvvel együtt ajánlott levélben kézbesítjük a Vevőnek.

j. A szerviztechnikus a Vevőnél tett látogatásakor jelentést kell készíteni a feltárt hibákról és azok megszüntetési  formájáról. Ilyen jelentés nélkül a szerviztechnikus látogatása nem kerül  figyelembe vételre.

k. A jótállási igény az Áru szakszerűtlen összeszerelése vagy szakszerűtlen üzembe helyezése, valamint az Áru szakszerűtlen kezelése esetén megszűnik.

4. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

a. Bármilyen panasz esetén a Vevő tájékoztatja az Eladót a reklamációról, és egyeztet az Eladóval a legmegfelelőbb követelési eljárási formáról. Az Eladó a Reklamáció jellegét figyelembe véve felajánlja a Vevőnek, hogy egy szerviztechnikus keresse fel és az Áru hibáit az esetleges beszerelés helyén kijavítsa, pl. a Vevőnél, vagy javasolja az Áruk szervizbe szállítását. 

b. Jelen panasztételi eljárás 2020. július 1-jén lép hatályba. A panasztételi eljárás módosításának  joga fenntartva.

Ha panaszt kíván benyújtani az árura, vegye fel velünk a kapcsolatot.

GARANCIA

Az árukra vonatkozó jótállási idő az adásvételi szerződés megkötésének napjától számított 24 hónap, kivéve, ha az egyes árukra eltérő jótállási időszak  van  meghatározva,  az áru átvételétől és az áruval kapcsolatos szükséges dokumentumok meghatalmazott személy általi visszaigazolásától számított naptól kezdődik.

A 24 hónapos jótállási idő a magánhasználatra szánt áruk értékesítésére vonatkozik [a Polgári Törvénykönyv 620. cikkének (1) bekezdése]. Ha a vevő vállalkozó,és üzleti tevékenység céljából vásárolja meg a terméket, a jótállási időre a gyártó jótállási feltételei vonatkoznak a Kereskedelmi törvénykönyv 429. cikkének (2) bekezdésével összhangban.

A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vásárló az árut az áru garanciális javítása miatt nem tudta használni.

Az áru új áruval történő  cseréje esetén a vevő egy okmányt kap, amelyen feltüntetik a kicserélt árut. Az egyéb igények érvényesítése az eredeti szállítólevél és a jelen reklamációs dokumentum alapján történik. Árucsere esetén a jótállási idő az új áru átvételének napjától kezdődik , de csak az új árura vonatkozóan.

Minden jogosan igényelt garanciális javítás díjmentes.